Nabór ma charakter ciągły – na jego podstawie tworzona jest lista dzieci oczekujących, będących kandydatami do żłobka. Kolejność na liście ustalana jest w oparciu o kryteria przedstawione poniżej.
Ilość wolnych miejsc w żłobku – 0.
Czas pracy żłobka w godz. 6.30 do 16.30 od poniedziałku do piątku.
O przyjęciu do żłobka nie decyduje data wpływu wniosku lecz najwyższa liczba punktów uzyskanych przez dzieci znajdujące się na liście oczekujących w momencie pojawienia się wolnego miejsca w placówce.
Zgodnie z § 3 ust. 6 Statutu Gminnego Żłobka w Łubowie, Dyrektor żłobka zawiadamia kolejną osobę z listy oczekujących o możliwości przyjęcia dziecka i uzgadnia dokładny termin jego przyjęcia.
Wnioski należy składać w siedzibie żłobka gminnego w Łubowie, pod adresem Łubowo 69a/2, 62-260 Łubowo.
Informujemy, że w żłobku gminnym w Łubowie realizowany jest:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach WRPO 2014-2020
Dotyczy projektu :
Wsparcie na rzecz osób wykluczonych z rynku pracy oraz zagrożonych wykluczeniem w formie utworzenia żłobka gminnego w Łubowie .
Podziałanie 6.4.1 Wsparcie aktywności zawodowej osób wyłączonych z rynku pracy z powodu opieki nad małymi dziećmi.
Rodzice/opiekunowie przyjętych dzieci będą zobowiązani do podpisania deklaracji uczestnictwa w ww projekcie.
Zgodnie z powyższym przewiduje się jedynie odpłatność za wyżywienie w kwocie 100zł za osobomiesiąc.
Poniżej znajdują się najważniejsze informacje dot. naboru oraz formularz rekrutacyjny.
1. Opieka w Żłobku jest sprawowana nad dziećmi od ukończenia 20 tygodnia życia do końca roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia lub w przypadku gdy niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym - 4 rok życia.
2. Do żłobka będą przyjmowane dzieci osób:
a) bezrobotnych lub osób biernych zawodowo pozostających poza rynkiem pracy ze względu na obowiązek opieki nad dziećmi do lat 3 lub osobami z niepełnosprawnościami, w tym osób, które przerwały karierę ze względu na urodzenie dziecka lub przebywające na urlopie wychowawczym,
b) pracujących, sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3.
3. Do żłobka, z uwzględnieniem § 1 ust. 5 oraz § 4 ust. 2 Statutu, w pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci:
a) których rodzice/opiekunowie samotnie wychowują dziecko,
b) których rodzice/opiekunowie wychowują dziecko z niepełnosprawnością,
c) wobec, których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności lub całkowitą niezdolność do samodzielnej egzystencji,
d) których rodzice/opiekunowie posiadają troje lub więcej dzieci,
e) których rodzice zamieszkują teren Gminy Łubowo,
z uwzględnieniem poniższych kryteriów o określonej wadze:
1) Dzieci rodziców bezrobotnych lub osób biernych zawodowo pozostających poza rynkiem pracy ze względu na obowiązek opieki nad dzieckiem do lat 3 lub osobami z niepełnosprawnościami, w tym osób, które przerwały karierę ze względu na urodzenie dziecka lub przebywające na urlopie wychowawczym lub dzieci rodziców (prawnych opiekunów) pracujących zawodowo, sprawujących opiekę na dziećmi do lat 3 - warunek konieczny.
2) Rodzice wobec, których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności lub całkowitą niezdolność do samodzielnej egzystencji - 10 pkt.
3) Rodzice/opiekunowie zamieszkujący na terenie Gminy Łubowo - 50 pkt.
4) Dziecko rodzica/prawnego opiekuna samotnie wychowującego dziecko - 20 pkt.
5) Dziecko posiadające orzeczenie o niepełnosprawności - 15 pkt.
6) Dziecko z rodziny wielodzietnej (troje i więcej) - 5 pkt.
4. Dzieci już uczęszczające do Żłobka są automatycznie przenoszone od września każdego roku do kolejnej grupy wiekowej, bez konieczności ponownego składania "Formularza rekrutacyjnego". Dzieci te kontynuują pobyt w Żłobku na dany rok na podstawie złożonego przez rodziców dziecka oświadczenia, potwierdzającego chęć przedłużenia pobytu dziecka w Żłobku.
5. Warunkiem przyjęcia dziecka do Żłobka jest zawarcie umowy w sprawie korzystania z usług Żłobka, najpóźniej w dniu rozpoczęcia korzystania przez dziecko z usług Żłobka.
6. Dzieci spoza Gminy Łubowo będą przyjmowane do Żłobka na dany rok kalendarzowy w sytuacji zaspokojenia potrzeb mieszkańców Gminy Łubowo i posiadania wolnych miejsc w placówce.
7. Do żłobka przyjmowane będą dzieci, które otrzymały największą liczbę punktów według określonych kryteriów. W przypadku, kiedy kandydaci uzyskają jednakową liczbę punktów, Komisja Rekrutacyjna weźmie pod uwagę zbliżony wiek tworzonej grupy oraz rozwój psychofizyczny dzieci, na podstawie przeprowadzonego wywiadu z rodzicami.
8. W przypadku, gdy liczba dzieci spełniających te same kryteria nadal będzie wyższa niż ilość posiadanych miejsc, o przyjęciu dziecka zadecyduje komisyjnie przeprowadzone losowanie. O terminie przeprowadzenia losowania zostaną powiadomieni zainteresowani rodzice.
9. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może prosić o przedłożenie dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów kwalifikacyjnych zaznaczonych we wniosku.
10. W przypadku nie przedłożenia w terminie wskazanym przez Przewodniczącego dokumentów potwierdzających spełnienie kryteriów przyjmuje się, że dziecko nie spełnia danego kryterium.
Wymagana dokumentacja:
1. Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym do żłobka jest złożenie wniosku o przyjęcie dziecka do żłobka wraz z wymaganymi załącznikami. Wniosek stanowi „Formularz rekrutacyjny do Żłobka Gminnego w Łubowie” – do pobrania poniżej
2. Do formularza dołącza się dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów:
1) oświadczenie o zatrudnieniu;
2) oświadczenie o wychowywaniu co najmniej trojga dzieci - rodziny wielodzietne;
3) w przypadku niepełnosprawności dziecka, niepełnosprawności jednego lub obojga rodziców, niepełnosprawności rodzeństwa – stwierdzone niepełnosprawności w rodzinie potwierdzane są orzeczeniami o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności wydane przez Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności – kopie właściwych orzeczeń ;
4) osoby samotnie wychowującego dziecko: za osobę samotnie wychowującą dziecko uważa się jednego z rodziców albo opiekuna prawnego stanu wolnego, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem (zob. art. 3 pkt 17a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych, Dz. U. z 2015r. poz. 114 z pózn. zm.) Za osobę samotnie wychowującą dziecko uważa się także osobę pozostającą w związku małżeńskim, jeżeli jej małżonek został pozbawiony praw rodzicielskich lub odbywa karę pozbawienia wolności. Samotne wychowanie dziecka rodzic/opiekun potwierdza jednym z dokumentów:
a) oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego i dokument z Urzędu Stanu Cywilnego potwierdzający aktualny stan cywilny (np. skrócony odpis aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie) lub inne dokumenty potwierdzający stan cywilny,
b) wyrok sądu rodzinnego o pozbawieniu praw rodzicielskich lub separacji,
c) zaświadczenie z Zakładu Karnego o odbywaniu kary pozbawienia wolności;
5) objęcie dziecka pieczą zastępczą- wymagany jest dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, z 2012 r. poz. 1519 oraz z 2013 r. poz. 154 i 866) – w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodziców dziecka:
a) postanowienie sądu o umieszczeniu dziecka w rodzinie zastępczej,
b) zaświadczenie z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej o przebywaniu dziecka w rodzinie zastępczej lub umowa zawarta między organem właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej rodziny, a tą rodziną zastępczą, o której mowa w art. 72 ust. 7 ustawy o pomocy społecznej;
6) Wyżej wymienione zaświadczenia lub oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie zobowiązany jest do dopisania na oświadczeniu i podpisania klauzuli następującej treści „Powyższe oświadczenie składam świadomy(a), iż na podstawie art. 233 § 1 Kodeksu karnego za podanie nieprawdy lub zatajenie prawdy grozi kara pozbawienia wolności."
3. W szczególnych przypadkach przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać od rodziców dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniu oraz wskazuje termin dostarczenia żądanych potwierdzeń.
4. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może zwrócić się do Wójta Gminy Łubowo o potwierdzenie okoliczności przedstawionych w oświadczeniach rodziców.
5. Odmowa przedłożenia dokumentów, o które zwróci się przewodniczący komisji kwalifikacyjnej jest jednoznaczna z rezygnacją z udziału w rekrutacji.
6. Druk "Formularza rekrutacyjnego" można pobrać na stronie internetowej www.lubowo.pl oraz w siedzibie żłobka.
7. Przyjmuje się wnioski kompletne, zawierające wymagane załączniki. W uzasadnionych przypadkach (np. wniosek niekompletny, potrzeba złożenia dodatkowego dokumentu) przewodniczący komisji może zwrócić się do rodziców o uzupełnienie wniosków w terminie 5 dni pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
8. Dane osobowe kandydata zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja są przechowywane przez okres pobytu dziecka w żłobku zgodnie z Polityką Bezpieczeństwa i Ochrony Przetwarzania Danych Osobowych Urzędu Gminy Łubowo.
9. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych do żłobka, zgromadzonych w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane przez okres jednego roku, następnie niszczone.
10. Informacje dot. Ochrony Danych Osobowych znajdują się na stronie Urzędu Gminy Łubowo: http://www.lubowo.pl/strona,ochrona-danych-osobowych.html
Kontakt: tel.: 693 069 306 e-mail: zlobek@lubowo.pl
Formularz rekrutacji – do pobrania
Oświadczenie RODO – do pobrania