Ogłoszenie o naborze dzieci do żłobka gminnego w Łubowie

  • Dodano: 2019-12-02 15:40:00
  • 3420 wyświetleń
  • Drukuj

Wójt Gminy Łubowo publikuje informację o naborze dzieci do żłobka gminnego w Łubowie

                                                                               Łubowo, dnia 02.12.2019r.

 

Wójt Gminy Łubowo publikuje informację o naborze do żłobka gminnego w Łubowie.

Ilość wolnych miejsc w żłobku – 30.

Czas pracy żłobka w godz. 6.30 do 16.30 od poniedziałku do piątku.

Żłobek rozpoczyna funkcjonowanie od stycznia 2020r.

Niniejszy nabór trwa do 13.12.2019r do godz. 15.00.

Wnioski należy składać w Urzędzie Gminy Łubowo, 62-260 Łubowo 1, w pokoju nr 20.

Informujemy, że w żłobku gminnym w Łubowie realizowany jest:

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach WRPO 2014-2020

"Wsparcie na rzecz osób wykluczonych z rynku pracy oraz zagrożonych wykluczeniem w formie utworzenia żłobka gminnego w Łubowie"

Poddziałanie 6.4.1 Wsparcie aktywności zawodowej osób wyłączonych z rynku pracy z powodu opieki nad małymi  dziećmi

 

Rodzice/opiekunowie przyjętych dzieci będą zobowiązani do podpisania deklaracji uczestnictwa w ww projekcie.

Zgodnie z powyższym przewiduje się jedynie odpłatność za wyżywienie w kwocie 100zł za osobomiesiąc.

Poniżej znajdują się najważniejsze informacje dot. naboru oraz formularz rekrutacyjny.

1. Opieka w Żłobku jest sprawowana nad dziećmi od ukończenia 20 tygodnia życia do końca roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia lub w przypadku gdy niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym - 4 rok życia.

2. Do żłobka będą przyjmowane dzieci osób:

a) bezrobotnych lub osób biernych zawodowo pozostających poza rynkiem pracy ze względu na obowiązek opieki nad dziećmi do lat 3 lub osobami z niepełnosprawnościami, w tym osób, które przerwały karierę ze względu na urodzenie dziecka lub przebywające na urlopie wychowawczym,

b) pracujących, sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3.

 

3. Do żłobka, z uwzględnieniem § 1 ust. 5 oraz § 4 ust. 2 Statutu, w pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci:

a) których rodzice/opiekunowie samotnie wychowują dziecko,

b) których rodzice/opiekunowie wychowują dziecko z niepełnosprawnością,

c) wobec, których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności lub całkowitą niezdolność do samodzielnej egzystencji,

d) których rodzice/opiekunowie posiadają troje lub więcej dzieci,

e) których rodzice zamieszkują teren Gminy Łubowo,

z uwzględnieniem poniższych kryteriów o określonej wadze:

1) Dzieci rodziców bezrobotnych lub osób biernych zawodowo pozostających  poza rynkiem pracy ze względu na obowiązek  opieki nad dzieckiem do lat 3 lub osobami z  niepełnosprawnościami, w tym osób, które przerwały karierę ze względu na urodzenie dziecka lub przebywające na urlopie wychowawczym lub dzieci rodziców (prawnych opiekunów) pracujących zawodowo, sprawujących opiekę na dziećmi do  lat 3 - warunek konieczny.

2) Rodzice wobec, których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności lub całkowitą niezdolność do samodzielnej egzystencji - 10 pkt.

3) Rodzice/opiekunowie  zamieszkujący na terenie Gminy Łubowo - 50 pkt.

4) Dziecko rodzica/prawnego opiekuna samotnie wychowującego dziecko - 20 pkt.

5) Dziecko posiadające orzeczenie o niepełnosprawności - 15 pkt.

6) Dziecko z rodziny wielodzietnej (troje i więcej) - 5 pkt.

4. Dzieci już uczęszczające do Żłobka są automatycznie przenoszone od września każdego roku do kolejnej grupy wiekowej, bez konieczności ponownego składania "Formularza rekrutacyjnego". Dzieci te kontynuują pobyt w Żłobku na dany rok na podstawie złożonego przez rodziców dziecka oświadczenia, potwierdzającego chęć przedłużenia pobytu dziecka w Żłobku.

5. Warunkiem przyjęcia dziecka do Żłobka jest zawarcie umowy w sprawie korzystania z usług Żłobka, najpóźniej w dniu rozpoczęcia korzystania przez dziecko z usług Żłobka.

6. Dzieci spoza Gminy Łubowo będą przyjmowane do Żłobka na dany rok kalendarzowy w sytuacji zaspokojenia potrzeb mieszkańców Gminy Łubowo i posiadania wolnych miejsc w placówce.

7.  Do żłobka przyjmowane będą dzieci, które otrzymały największą liczbę punktów według określonych kryteriów. W przypadku, kiedy kandydaci uzyskają jednakową liczbę punktów, Komisja Rekrutacyjna weźmie pod uwagę zbliżony wiek tworzonej grupy oraz rozwój psychofizyczny dzieci, na podstawie przeprowadzonego wywiadu z rodzicami.

8. W przypadku, gdy liczba dzieci spełniających te same kryteria nadal będzie wyższa niż ilość posiadanych miejsc, o przyjęciu dziecka zadecyduje komisyjnie przeprowadzone losowanie. O terminie przeprowadzenia losowania zostaną powiadomieni zainteresowani rodzice.

9. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może prosić o przedłożenie dokumentów potwierdzających spełnianie  kryteriów kwalifikacyjnych zaznaczonych we wniosku.

10. W przypadku nie przedłożenia w terminie wskazanym przez Przewodniczącego dokumentów potwierdzających spełnienie kryteriów przyjmuje się, że dziecko nie spełnia danego kryterium.

 

Wymagana dokumentacja:

1. Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym do żłobka jest złożenie wniosku o przyjęcie dziecka do żłobka wraz z wymaganymi załącznikami. Wniosek stanowi „Formularz rekrutacyjny do Żłobka Gminnego w Łubowie” – do pobrania poniżej

2. Do formularza dołącza się dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów:

1) oświadczenie  o zatrudnieniu;

2) oświadczenie o wychowywaniu co najmniej trojga dzieci - rodziny wielodzietne;

3) w przypadku niepełnosprawności dziecka, niepełnosprawności jednego lub obojga rodziców, niepełnosprawności rodzeństwa – stwierdzone niepełnosprawności w rodzinie potwierdzane są orzeczeniami o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności wydane przez Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności – kopie właściwych orzeczeń ;

4) osoby samotnie wychowującego dziecko: za osobę samotnie wychowującą dziecko uważa się jednego z rodziców albo opiekuna prawnego stanu wolnego, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem (zob. art. 3 pkt 17a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych, Dz. U. z 2015r. poz. 114 z pózn. zm.) Za osobę samotnie wychowującą dziecko uważa się także osobę pozostającą w związku małżeńskim, jeżeli jej małżonek został pozbawiony praw rodzicielskich lub odbywa karę pozbawienia wolności. Samotne wychowanie dziecka rodzic/opiekun potwierdza jednym z dokumentów:

a) oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego i dokument z  Urzędu Stanu Cywilnego potwierdzający aktualny stan cywilny (np. skrócony odpis aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie) lub inne dokumenty potwierdzający  stan cywilny,

b) wyrok sądu rodzinnego o pozbawieniu praw rodzicielskich lub separacji,

c) zaświadczenie z Zakładu Karnego o odbywaniu kary pozbawienia wolności;

5) objęcie dziecka pieczą zastępczą- wymagany jest dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, z 2012 r. poz. 1519 oraz z 2013 r. poz. 154 i 866) – w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodziców dziecka:

a) postanowienie sądu o umieszczeniu dziecka w rodzinie zastępczej,

b) zaświadczenie z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej o przebywaniu dziecka w rodzinie zastępczej lub umowa zawarta między organem właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej rodziny, a tą rodziną zastępczą, o której mowa w art. 72 ust. 7 ustawy o pomocy społecznej;

6) Wyżej wymienione zaświadczenia lub oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie zobowiązany jest do  dopisania na oświadczeniu i podpisania klauzuli następującej treści „Powyższe oświadczenie składam świadomy(a), iż na podstawie art. 233  § 1 Kodeksu karnego za podanie nieprawdy lub zatajenie prawdy grozi kara pozbawienia wolności."

3. W szczególnych przypadkach przewodniczący komisji rekrutacyjnej  może żądać od rodziców dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniu oraz wskazuje termin dostarczenia żądanych potwierdzeń.

4. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może zwrócić się do Wójta Gminy Łubowo o potwierdzenie okoliczności przedstawionych w oświadczeniach rodziców.

5. Odmowa przedłożenia dokumentów, o które zwróci się przewodniczący komisji kwalifikacyjnej jest jednoznaczna z rezygnacją z udziału w rekrutacji.

6. Druk "Formularza rekrutacyjnego" można pobrać na stronie internetowej www.lubowo.pl oraz w Urzędzie Gminy Łubowo,  w pokoju nr 20.

7. Przyjmuje się wnioski kompletne, zawierające wymagane załączniki. W uzasadnionych przypadkach (np. wniosek niekompletny, potrzeba złożenia dodatkowego dokumentu) przewodniczący komisji może zwrócić się do rodziców o uzupełnienie wniosków w terminie 5 dni pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

8. Dane osobowe kandydata zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja są przechowywane przez okres pobytu dziecka w żłobku zgodnie z Polityką Bezpieczeństwa i Ochrony Przetwarzania Danych Osobowych Urzędu Gminy Łubowo.

9. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych do żłobka, zgromadzonych w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane przez okres jednego roku, następnie niszczone.

10. Informacje dot. Ochrony Danych Osobowych znajdują się na stronie Urzędu Gminy Łubowo: http://www.lubowo.pl/strona,ochrona-danych-osobowych.html

 

Niniejsze ogłoszenie o naborze - do pobrania

Formularz rekrutacji – do pobrania

Oświadczenie RODO – do pobrania