Nabór wniosków - usuwanie azbestu

  • Dodano: 2023-09-26 14:39:00
  • 791 wyświetleń
  • Drukuj

Urząd Gminy w Łubowie informuje o trwającym naborze wniosków o przyznanie dofinasowania do „ Likwidacja wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Łubowo w 2023r.” , w ramach pomocy finasowania ze środków WFOŚiGW.

O dofinansowanie mogą ubiegać się osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, o której mowa w art.6 ust.1 pkt 1-4 ustawy z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców (lokalni mieszkańcy) posiadające lub mające w zarządzie nieruchomość na terenie gminy Łubowo,  na której znajdują się wyroby zawierające azbest, z wyłączeniem beneficjentów Działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

 

Finasowaniu będą podlegały koszty:

-unieszkodliwienia odpadów  zawierających azbest,

- demontaż  wyrobów zawierających azbest.

 

Dofinansowanie przyznawane będzie w wysokości 100% całościowych kosztów tych działań z zastrzeżeniem , że maksymalna kwota finansowania na realizację Zadania dla jednej nieruchomości wynosi 10 000 zł.

Aby móc się ubiegać o odebranie wyrobów zawierających azbest należy:

  1. Złożyć wniosek w tut. Urzędzie Gminy,
  2. Do wniosku dołączyć tytuł prawny do nieruchomości lub jej części. W przypadku nieruchomości, w stosunku do których tytuł prawny przysługuje więcej niż jednej osobie, konieczne jest podpisanie wniosku przez wszystkie te osoby lub przez pełnomocnika ustanowionego przez te osoby (pełnomocnictwo musi stanowić załącznik do Wniosku).
  3. W przypadku, gdy Wnioskodawca posiada tytuł prawny inny niż prawo własności lub prawo użytkowania wieczystego, do wniosku należy dołączyć zgodę właściciela (współwłaścicieli) nieruchomości lub użytkownika wieczystego (współużytkowników wieczystych).
  4. Wnioskodawca zobowiązany jest w zależności od charakteru wykonywanych prac zgłosić lub uzyskać na nie stosowne pozwolenie, jeśli jest to wymagane przepisami prawa budowlanego oraz posiadać protokół odbioru robót, o którym mowa w §15 ust.3 i oświadczenie o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego wystawione przez Wnioskodawcę zadania.
  5. W przypadku, gdy wniosek dotyczy usunięcia wyrobów zawierających azbest z budynków niemieszkalnych, Wnioskodawcy prowadzący działalność związaną z produkcją, przetwarzaniem i obrotem produktami rolnymi zobowiązani są również do załączenia oświadczenia  o otrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie oraz złożenia na formularzu niezbędnych informacji dotyczących tej pomocy, zgodnie z ustawą z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 743) oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. z 2010 r. Nr 121, poz. 810). Pomoc nie będzie przyznawana Wnioskodawcom, którzy prowadzą działalność związaną z rybołówstwem.