Informujemy, że z dniem 17 sierpnia 2022r. Ministerstwo Klimatu i Środowiska wydało rozporządzenie określające wzór wniosku o dodatek węglowy (Dz.U. 2022 poz. 1712).
W dniu dzisiejszym rozporządzenie weszło w życie.
Dodatek węglowy przysługuje dla gospodarstwa domowego w wysokości 3 000zł.
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej wniosek.
W gminie Łubowo wniosek o przyznanie dodatku węglowego składa się
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Łubowie, mieszczącym się w budynku Urzędu Gminy Łubowo.
Przypominamy, że wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
Formularze wniosków w formie papierowej będą dostępne do pobrania w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Łubowie lub Urzędzie Gminy Łubowo od 22 sierpnia br., tj. po otrzymaniu formularzy wniosków z drukarni.
Przyznanie dodatku węglowego nie wymaga wydania przez wójta, burmistrza czy prezydenta decyzji.
Informacja o przyznaniu dodatku zostanie przesłana na wskazany przez wnioskodawcę adres poczty elektronicznej, a w przypadku nie wskazania tego adresu, informację można odebrać bezpośrednio w siedzibie organu. Dopiero odmowa przyznania dodatku węglowego, uchylenie lub zmiana tego prawa następuje w formie decyzji.
Dodatek węglowy wypłaca się w terminie do miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.
Poniżej zamieszczamy wniosek do pobrania
docx: kliknij tutaj
pdf: kliknij tutaj